Caledar

Frida Noordegraaf

Ruurd Noordegraaf

Bestuursvergaderingen

In 2012 is het bestuur in totaal 2 keer bijeen geweest voor een bestuursvergadering.

In Memoriam

Op nieuwjaarsdag 1 januari 2012 is Jan Oosterhof, oprichter van de Stichting “Hulp-Macedonië”, overleden.

Wij herinneren Jan als een meelevend persoon met een groot hart voor de minder bedeelden op deze aarde. Een groot deel van zijn leven heeft hij zich, samen met zijn echtgenote Ria, met volle overgave ingezet om de bevolking van de nog jonge republiek Macedonië te ondersteunen. Sinds 1992 vonden talloze transporten met medische hulpgoederen hun weg naar de ziekenhuizen.   Wij zullen proberen dit werk in zijn geest voort te zetten.

Activiteitenoverzicht 2012

27 januari      Transport naar het Rode Kruis in Probistip

februari          Opbrengst  februari van de praktijk van Jessica gaat naar de Stichting

25 februari    Fred Stavenuiter wordt 50 jaar, cadeau voor de stichting

maart              Een gerenommeerde kledingszaak in Hoorn stopt. Wij mogen de overgebleven merkkleding verkopen t.b.v. de Stichting

17 maart        Ruurd Noordegraaf wordt 65 jaar; feest t.b.v. de Stichting.

21 april          Garage verkoop in Hem

juni                 4 daagse van Alkmaar, sponsors voor de Stichting

26 oktober     Macedonisch dansweekend o.l.v. Vlatko Janevski

November     Volksdansverening  Maastricht zamelt geld in

3 december   Project nieuwe wasmachines Struga is afgerond

Jaarverslag bestuur

Er zijn weer allerlei activiteiten ondernomen om geld op te halen voor onze goede doelen in Macedonië. Dit jaar m.n. het ziekenhuis in Struga ondersteunen met de aanschaf van een nieuwe wasserij inrichting

Ook achter de schermen is er veel gebeurd.

• Op 27 januari vertrok eindelijk ons lang voorbereide transport naar Probistip. De grote vrachtwagen was afgeladen vol met dozen 2e-hands-en nieuwe kleding, schoenen,      verbandmiddelen, 3 verpleegbedden, anti-doorligkussens en nog zo wat artikelen.
  • De maand februari heeft Jessica Gottenbos tot actiemaand gemaakt. Al haar inkomsten van die maand zijn voor het goede doel. Hiervoor heeft zij ook speciale wellness behandelingen in de aanbieding
  • 25 februari – Fred Stavenuiter wordt 50 jaar. Als cadeau vraagt hij een gift voor de Stichting Hulp Macedonië. Er wordt een hoekje ingericht met collectebus en poster van het      ziekenhuis in Struga met hun oude en mogelijk nieuwe wasserijinrichting.
  • 17 maart – Ruurd Noordegraaf wordt 65 jaar. Ook zijn verjaardag staat in het teken van de Stichting. De Balkanavond die hiervoor wordt georganiseerd staat o.l.v. Frida      Noordegraaf.
  • De jaarlijkse garagverkoop in Hem in april, is ondanks het mindere weer, heel gezellig. Dankzij de hulp van alle vrijwilligers de avond ervoor, stond er heel veel uitgestald.
  • In juni lopen Suke v.d. Storm en Jessica Gottenbos de 4-daagse van Alkmaar. Zij laten zich sponsoren voor de Stichting. Dit levert heel wat geld en zere voeten op.
  • Het Macedonisch dansweekend  verloopt iets anders dan gepland. Paul Mulder, die de dansleiding zou verzorgen, krijgt een ongeluk en belandt in het ziekenhuis. Gelukkig is      Vlatko Janevski uit Macedonië in de gelegenheid om op korter termijn naar Nederland te komen om zo het weekend toch door te laten gaan.
  • Volksdansvereninging Maastricht houdt tijdens hun instuif een inzameling voor de Stichting. Dit alles n.a.v. een dansvakantie in (Macedonisch) Bulgarije.
  • Voordat we de vervanging van de wasmachines konden realiseren gingen deze al zodanig kapot, dat het ziekenhuis tot vervanging (met afbetaling) moest overgaan. Door de     ingewikkelde regels van de overheid konden we helaas hieraan niets meer bijdragen………….MAAR : wij hebben in overleg met de chirurg, dr. Duni, een prachtig chirurgisch precisie-instrument voor hem kunnen aanschaffen. Het ziekenhuis en de afdeling chirurgie is hiermee bijzonder blij, want dit instrument had normaliter nooit aangeschaft kunnen worden!

Wij bedanken de volgende personen voor hun inzet voor de Stichting:

• De familie Portegies  en dhr.  A. van der Heide voor het ter beschikking stellen van opslagruimte.
  • R&W Fashion voor het vervoer van onze spullen naar Probistip
  • Het Martiniziekenhuis in Groningen voor de donatie van      ziekenhuisgoederen
  • Het UMCG in Groningen voor de donatie van ziekenhuisgoederen
  • Verzorgingshuis  Avondlicht voor de 3 tilliften

Ook dit jaar mochten wij weer veel kleding wij ontvangen van o.a.

• Wijkcentrum  Schagen via mw Hartman
  • Wijkcentrum “De Groene Cirkel” te Hoorn
  • Povarello in Gent via mw. Vanderstighele
  • 2 firma’s te Assen, die ons nieuwe schoenen en kleding doneerde.
  • Een familie in Opmeer voor de vele kleding die zij voor ons verzamelen