Caledar

november 2019
M D W D V Z Z

*Jaarverslag 2013

Jaarverslag over 2013   Samenstelling bestuur Slavica Buitendijk                           voorzitter Raymond Gottenbos                      penningmeester Maria Nieuwkamp                          secretaris Jessica Gottenbos Peter Stavenuiter Frida Noordegraaf Ruurd Noordegraaf     Bestuursvergaderingen In 2013 is het bestuur in totaal 2 keer bijeen geweest voor een bestuursvergadering.       Activiteitenoverzicht 2013 2-2-’13         Dansdag Macedonisch olv Jacqueline Bossink m.m.v. Wim Zuiderwijk t.b.v een instituut voor dubbel gehandicapten in Demir Kapija 13-2-’13         Transport kleding en rollators voor ‘t Rode Kruis + tilliften voor Lence 3-3-’13         Raymond Gottenbos wordt 60 jaar. Cadeau > geld voor de Stichting 6-4-’13         Dansinstuif met Hongaarse instructie vooraf door László Balogh en Frida Noordegraaf , in Zwaag 20-4-’13         Garage verkoop Hem 29-5-13          Marktje bij “Avondlicht” 25 t/m 27-10  Weekend Macedonisch o.l.v. Paul Mulders in Vierhouten december      Kerstpakketjes maken voor de Romakinderen in Stip Nieuwsbrief verstuurd naar alle betrokken mensen in combinatie met een kerstkaart. 11-12-‘13       Transport kleding voor het Rode Kruis en kerstpakketjes voor Stip         Jaarverslag bestuur Er zijn weer allerlei activiteiten ondernomen om geld op te halen voor onze goede doelen in Macedonië. Dit jaar is het hoofdoel een instituut voor dubbel gehandicapten in Demir Kapija. Ook achter de schermen is er veel gebeurd.

• De dansdag op 2 februari o.l.v. Jacqueline Bossink was een groot succes. Ook de verkoop van allerlei artikelen uit “het winkeltje” liep goed.
  • Op 13 februarie is er weer een transport naar Macedonië gegaanmet heel veel kleding en rollators voor ‘t Rode Kruis in Probistip + tilliften voor Lence in Skopje.
  • Op 3 maart viert Raymond Gottenbos zijn verjaardag. Als cadeau vraagt hij een gift voor de Stichting Hulp Macedonië.
  • 6 april verzorgen Frida Noordegraaf en László Balogh een dansinstuif met Hongaarse instructie. Het was een sfeervolle avond, met ruime belangstelling.
  • 20 april, de jaarlijkse garageverkoop in Hem, is altijd gezellig, dankzij alle vrijwilligers die helpen (ook met opbouwen en afbreken).
  • Op 29 mei heeft Jessica Gottenbos weer op een marktje gestaan in Avondlicht, met verkoop van sieraden.
  • 25 t/m 27 oktober was het Macedonsiche dansweekend o.l.v. Paul Mulder. Dit weekend werd druk bezocht, was erg gezellig en een groot succes.
  • In december is de actie gestart om de Romakinderen in Stip een kerstpakketje te bezorgen. Dit is bij onze stichting aangekaart door Jasmina en opgepakt door Jessica. De pakketjes konden mooi nog mee met het transport van       11 december.
  • Het transport van 11 december staat in het teken van kleding voor het Rode Kruis in Probistip en het tehuis in Demir Kapija. Ook de kerstpakketjes voor de Romakinderen kunnen mee.
  • Wij hebben veel knuffels ontvangen uit Zeewolde via Meriana Milic
  • ??? Foreestenhuis: Lezing over iconenen door Simon. Hij zal wat vertellen over Macedonië, wij verkopen wijn, dansen??????
  • ?????Verkoop kettingen gemaakt door Jessica.
  • Aangeboden artikelen worden te koop aangeboden via Marktplaats t.b.v. de Stichting.

Wij bedanken de volgende personen voor hun inzet voor de Stichting:

• Dhr. A. van der Heide voor het ter beschikking stellen van opslagruimte
  • R&W Fashion voor het vervoer van onze spullen naar Probistip
  • Het Martiniziekenhuis in Groningen voor de donatie van ziekenhuisgoederen
  • Het UMCG in Groningen voor de donatie van ziekenhuisgoederen
  • Verzorgingshuis Avondlicht voor de 3 tilliften
  • Wijkcentrum Schagen, via mw. Hartman, doneert stoelen voor de “vrije” verkoop

Veel kleding mochten wij ontvangen van o.a.:

• Wijkcentrum Schagen via mw. Hartman
  • Wijkcentrum “De Groene Cirkel” te Hoorn